Thursday, 3 January 2013

2013

Assalammualaikum wbt..

Rasanya tak terlambat lagi kot nak wish selamat tahun baru yer dak? alaa kesah apa sangat bukan tahun islam pong.hewhew.. ni kiqa 1st entry aku untuk tahun 2013 yang ntah nak bagi aku kedukaan, kegembiraan, kekangan, dan kesebagainya. sibuk sikit sejak dua menjak ni.yeah aku menyibukkan diri. acc aku dalam final exam sekarang ni, alhamdulillah dah selesai 3 paper aku membohong, so ada lagi 3 paper belom dibohongi oleh aku. ada gap 3 haqi untuk ke paper seterusnya so aku ambik kesempatan nak membohong dalam blog ni.

Alhamdulillah la, bila dipikiaq pikiaq balik, banyak suka duka sepanjang taun 2012 dalam hidup aku. paling takut bila pikiaq umuq makin meningkat, amalan tak meningkat pong. kan? tapi tak pa janji azam nak bawak diqi ke arah lebih baik tu sentiasa ada. amin doakan weh. sapa tak mau berubah kan? tulus daqi hati aku, aku nak sangat jadi wanita solehah..kahkahkah.. bunyi macam lawak kan? tapi betoi la sebab apa, sebab pikiaq nak hidup lama lagi kat sana nuh. sini mcm RNR ja. 

muhasabah diqi tu penting ye anak anak. kadang kadang bila aku duduk sesorang, aku akan tengok balik diqi aku ni.kot mana kuqang tu, pasang niat nak berubah. sebagai contoh, aku selalu pikiaq aku ni dah jalankan tanggungjawab sebagai anak dengan baik ka? macam na layan mak ayah. mak ayah kita ni kan sebolehnya depa segan nak teguq kita main dengan umuq kita yang dah remaja nak ke dewasa.. so kita sendiqi la kena sentiasa beringat kalau nak buat apa-apa tu igt mak ayah dulu. kita bawak nama depa ke mana saja kita pi. sobs3, pandai ja cakap. padahai aku sendiqi selalu buat mak ayah aku sedih. sbab tu la aku cakap, kita kadang kadang tak sedaq tindakan kita tu mengguris hati depa. bila kita dah sedaq, bawak2 bertobat.haha


selalu oqang cakap anak bongsu ni paling manja la mengada la hapa la hakktuuiihh hampa. aku sebagai anak bongsu menangkis cakap cakap busuk tersebut. sebabnya aku manja sikit sikit saja. mengada tu dak.. *dengan incik pakwe ya koy sikit.. haha.. halaa halaa mmg mostly anak bongsu ni macam yang oqang duk cakap-cakap tu la kan.. tapi sebolehnya aku tak mau bagi mak ayah aku susah hati dengan aku. sian depa, dah tua. :( 
aku ni qamai kawan, sangat qamai. aku baik semua dengan kawan kawan aku. even kenai melalui oqang pon aku akan berkawan baik jugak. so bila cuti banyak la plan aku dengan kawan-kawan. ke sana ke mari. nak tolak pelawaan kawan bila depa ajak kuaq, qasa tak sampai hati. so kuaq ikut dan. sebenaqnya tanpa sedaq aku dah buatkan hati mak ayah aku terluka. seqiyes bulih jatuh tittle anak derhaka aku ni. aku tak tau pun mak ayah aku qisau aku keluaq, sebab depa memang tak teguq atau tak bagi aku keluaq.

kakak aku no 3 yang dikasihi lah selalu menjadi tempat luahan hati mak ayah aku dengan kakak aku hat sulong pon sama . katanya depa takut nak teguq aku, takut aku meqajuk dengan depa..see? how bad am i? sampai macam tu sekali aku buat mak ayah aku? mak..ayah..acu ni kan anak saja, teguq la kalau acu buat salah, kalau acu buat benda hat mak ayah tak shuukaa.. sobs3.. :(
sedih la aku, qasa macam aku ni melampau sangat. but i never meant it.. sebabnya aku ingatkan aku keluaq dengan kawan2 yang depa kenai,depa tau, depa tak kisah la.. sobs3

mesti hampa pelik kan. kuaq dengan kawan ja pun.besa la balik cuti. but no wonder la mak ayah aku isaukan aku.. kakak aku cakap mak ayah aku isau peristiwa dulu berlaku lagi. takut orang sihirkan aku lagi. yala kita mana tau oqang tu niat baik ka jahat dengan kita kan..ahh tak tak kisah lah. janji aku tak mau susahkan hati mak ayah aku lagi. insha Allah. aku nak jadi anak yang baik hoi..haha.. ish aku masih tak puaih hati lagi ni, teqasa bersalah sangat sebab buat mak ayah aku serta kakak kakak aku takut nak teguq aku. takut aku meqajuk.. baqu aku peqasa aku memang kuaq meqajuk..ingatkan dengan incik pakwe ja. sobs3

ok ok la. tak mau sedih sedih dah. apa yang penting lepaih ni usaha memperbaiki diqi ya halimaton oi.hehe.. 2012 dah berlalu, usah pandang ke belakang lagi. pandang ke depan. ,..hewhew..dan teruskan usaha untuk membohong tiga lagi paper dalam final exam semester 3 inih.yeeahh..


Counselor to be...

3 comments:

  1. ouh, sudah diupdate! hee~~

    mmg susah nak jadi anak yg perfect, tapi kalau mak n ayah cekgu tau kata cekgu dah cuba, mesti depa dah cukup bangga dh pn...:)

    "kaf ba ro kaf alif? taaa nunnn... keberrrkatan! ingat ye anak-anak, keberrrkatan!" *camno nak nulis ni ha!*

    samat menyambut hari exam!! \(^o^)/

    ReplyDelete
  2. kannn~~ org len sebok fb, saya sebok blog... org len sebok update status, saya sebok update chatbox!

    unik kan?

    ReplyDelete