Monday, 3 December 2012

Three Billy Goats







Assalammualaikum wbt..

Waahh..mandi hujan lagi aku haqi ni.. haqi2 boleh dikatakan bermanja dengan hujan sedia.. tolak tepi lah cita hujan hujan ni.. sekarang aku nak cerita pasal kejadian dalam kelas bi tadi.. Ada satu tugasan berkumpulan ni dinamakan "role play". kira kita kena melakonkan apa apa ja cerita la kat depan kelas, of cos la dalam bi uoolss.. seperti sedia maklum gua and the geng memang anti bahasa penjajah ni sbb tu kami kurang bijak menguasai bi..kehkehkeh.. ** boleh alasan tu?


Mula mula Nani cadangkan kami lakonkan cita Beauty and The Beast. kami pun cabut la undi sapa nak pegang watak sekian-sekian. tengok-tengok aku dapat watak Beast, memang sangat sesuai kan? haha.. tapi last2 minit mensyuarat tergempar diadakan! tukaq tajuk.. sebabnya dialog dalam cita tu panjang sangat.. kami semua tak mampu  dak masa nak hafai ok? haha.. akhrnya Nani and Sarah jumpa cita paling best abad ini iaitu Three Billy Goats. hahaha.. hampa tau dak ni kinder garden punya story. aku apa kisah asalkan dialog dia tak susah.. hentam saja lah.. haha.. so dalam cita tu ada empat watak dak soqang tukang cita..



Narrator : Sarah
Big Billy Goats : Nani
Middle Billy Goats : Nisah
Little Billy Goast : Aku
Troll : Zimah







dari kiri : aku, nisah, zimah, nani and sarah


So kami pun mulakan lah cerita kami.. memang kami semua pun nak tergelak dengan cita yang kami pilih ni.. apatah lagi lect kami tuh.. aku gtau dia tajuk kami, tquih dia sengih "owh tahu2." haha.. malu kott.. alahh lantak lah, semangat juang diteruskan juga. apa yang aku nampak satu kelas tu qeja gelak ja kat kami. sekali dengan lect aku gelak sampai tekan pequt.. amboiiihh.. kasaq noh..haha.. group lain semua buat role play yang formal macam sembang di cafe, situasi kat pasaraya.. yang kami boleh pi ambik cerita budak tadika kambing kambing bagai.. hahaha.. apa-apa pun janji dah lepaiih.. fuuhh cek lega.. tahniah diucapkan kepada sayang sayang aku sekalian.. daku sayang pada kalian seluas kolam ikan. mmuuahhh.. lap u more lah..



counselor to be..

2 comments: